Личности променили разбирането ни за човека

Павлов

Павлов

Вертхаймер

Вертхаймер

Титчнър

Титчнър

Джон Дюи

Джон Дюи

Кюлпе

Кюлпе

Карл Роджърс

Роджърс

Фроид

Фроид

Ерих Фром

Фром

Станислав Гроф

Гроф

Анри Валон

Валон

Скинър

Скинър

Маслоу

Маслоу


Училище


Заведение, в което се извършва групово обучение. Тръгването на училище поставя пред детето понякога драматични проблеми, за които родителите обикновено не подозират. Новият ученик трябва да се интегрира в среда, различна от тази, която му е позната, среда, която се управлява от закони и дисциплина, с които той не е свикнал, в която той трябва да възприеме нови роли. Успоредно с усвояването на инструментите на културата (четене, писане, смятане) и на логическите форми на мисленето, училището дава на детето средство^а социализиране, то установява другарски връзки и постепенно се освобождава от определени семейни обвързаности. Традиционната цел на училището е не само предаването на културата, а предимно интегрирането на детето в колектива, усвояването на приетите норми и ценности. Другата амбиция на училището е да компенсира културния недостиг на семейната среда и да даде на всички ученици равни възможности за успех в обществото. Но П. Бурдио и Ж. К. Пасрон (Наследниците, а след това Възпроизвеждането, 1970) доказват, че социалният детерминизъм е непоклатим и че училището само възпроизвежда социалното неравенство. Училището във Франция е в криза от много години. Много преподаватели изглеждат разочаровани. Те се колебаят относно избора на педагогическите методи и не могат да се справят с объркаността на учениците и с противоречивите изисквания на администрацията. -^ активно училище.